PRVI PODRAVSKI BASSEVI

Zima je ove godine bila preduga. Prošle godine u prvoj polovici ožujka već su bassevi bili uvelike lovljeni, A ove godine led je tek otišao. Ali kao i svaki zagriženi ribić nemam mira vozim se od vode do vode i obilazim obećavajuće pozicije. Plitke uvale na sjevernim obalama bara na kojima lovimo i gdje bi se bassevi trebali prvo pokazati su puste, Stoga ne preostaje mi drugo nego čekati prvi jaki jugo da donese planktone i sitnu ribu u uvalu i zagrije vodu do obećavajućih 10°c.

Nisam dugo čekao svoj jugo, i odmah drugi dan ujutro grabim pribor i na vodu. Obilazim redom Betonaru, Dezinfekciju, Šodericu, ribnjak kod Šoderice ali ništa samo puno malih štukira koji se još mrijeste uz obalno raslinje i pokoji klen u plićaku. Obeshrabljen viđenim sjedam na terasu restorana na obali jezera i promatram vodu razmišljajući o svojoj slijedećoj destinaciji. U tom trenutku prisjećam se Stare Šoderice od prošle godine gdje smo prvo lovili basseve no znam da je bager koji se nalazi vrlo blizu uvale u kojoj smo lovili jako zamutio vodu te sumnjam da će bassevi koji su kod nas naviknuti na izrazito bistru vodu jednostavno zaobići tu poziciju. U tom trenutku zvoni telefon, Hanža je. Kratak razgovor u stilu gdje što i kad i informacija da su dan prije baš na Staroj Šoderici ulovljenu prvi bassevi dovoljni su za dogovor da dođe po mene te da se krene. Još nisam ni uspio popiti kavu a crveni opel karavan več je tu. Brzo tovarim pribor i za tren oka smo na vodi.

Kao što sam i pretpostavljao voda je mutna do bola, bager radi punom parom, no ulovi od dan prije obećavaju. Vežem svog favorita Shalow Runer od 5cm u boji CW i krečem. Nisam siguran da će samo jarka boja biti dovoljna da privuče pažnju mog plijena, zato predlažem Hanži da stavi kombinaciju jake vibracije i jarke boje. Poslušao je moj savjet i prije no što sam se i snašao već vadi svog prvog, prva misao mi je ''pa kad prije'' no druga puno pozitivnija ''dobro je tu su''. Kratka seansa fotkanja da se ovjekovječi prvi ovogodišnji i u žurbi da se to što prije riješi Hanža lovi i sebe, jedan krak udice ružnog pačeta ulazi duboko u njegov palac, mala operacija i suborac je ponovno spreman za akciju.

Odustaje od Pačeta i stavlja isti vobler kakvim i ja lovim, par zabačaja i evo njgove druge ribe, rastura me on, već dva a ja ništa. Skidanje ribe, sličica i bassek opet pliva. Slijedeći moment Hanža je opet glavni lik no ovog puta nije ulovio ribu već pri zabačaju granu iza sebe i štap mu puca kao staklo. E baš ga je krenulo, lovi ribe lovi sebe i trga štapove. A ja nula bodova. Mijenjam poziciju za par koraka te zabacujem na mjesto gdje znam od prošle godine da se nalazi dugačak sprud. Provlačim vobler par metara i osječam lagano zatezanje dajem kontru a s druge strane samo malo cimanje i zatezanje u stranu, nisam siguran dali je bass, no onda ono njegovo poznato iskakanje iz vode i žmarci prolaze, dobro je prvi bass ove godine i led je probijen. Idemo dalje. Predlažem da se preselimo na drugo stranu uvale gdje znam za još jedan veliki sprud. Usput prelazimo pored ribića koji nam govori da je ulovio tri komada no ništa većeg, isto kao i naši, svi su od 35-40cm.

Dolazimo do željene pozicije i krećemo. Kratko vrijeme smo mahali bez rezultata, Hanža je mijenjao voblere i tražio dobitnu kombinaciju boje veličine i vibracije, ja sam ostao na svom favoritu. A onda je zašlo sunce, jugo je prestao divljat, a voda se otvorila. Slijedećih pola sata pred sumrak bassevi su počeli uzimati kao na traci lovili su svi koji su u tom trenutku bili na vodi po prvi puta ove godine vidio sam i bassa kako lovi sitnu ribu po površini kad to doživite na vodi znajte da ste u pravo vrijeme na pravome mjestu, samo trebate pronači mamac koji mu najviše odgovara.. Ovaj puta lovio je samo shalow runer nešto malo bolje boja CW ali glavnu ulogu je odigrala njegova sitna vibracija. Lagano povlačenje bez posebnih promjena u brzini davalo je najbolje rezultate. Zanimljivo je da nije ulovljen ni jedan bass manji od 35cm a niti veči od 40cm a taj dan je ulovljeno sigurno preko trideset komada. Tako dobar ulov zasigurno je zasluga južnog vjetra koji je svojom toplinom zagrijao vodu a i donio planktone za kojim je došla i sitna riba, naravno da je posluženom stolu prišao i bass no ostaje pitanje gdje su oni veči. NASTAVLJA SE....